Ο Πλάτων έλεγε, ότι η παιδεία είναι ο δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. Μέχρι εδώ συμφωνούμε… το θέμα είναι τί γίνεται, όταν μειώνεται η φωτεινότητα της οθόνης, η στάθμη της μπαταρίας και κοπεί το σήμα του ιντερνετ;
Σκοταδισμός! και κάπου εκεί λες, πόσο επίκαιρος και διαχρονικός είναι ο μύθος του σπηλαίου; Πολύ.
Βιώνουμε ακριβώς ένα έτος τηλεκπαίδευσης…παίδευσης! Εμείς οι τυχεροί, που έχουμε υπολογιστή για όλα τα μέλη της οικογένειας, γραφίδα (πολυτέλεια λέμε), φουλ σήμα, γιατί, το σπίτι ευτυχώς είναι σε καλή τοποθεσία της επαρχίας και όχι σε βουνοκορφή! Θα ήμουν πολύ αχάριστη να γκρινιάζω με όλα αυτά τα κομφόρ. Εδώ συμφωνούμε. Αλλά κάπου εδώ προβληματιζόμαστε βρε αδερφέ. 168 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως εκτός σχολείου λόγω του ιού. Το σχολικό κουδούνι έχει αντικατασταθεί με τον ήχο της βιντεοκλήσης -τον ακούμε μέχρι και στον ύπνο μας-, η σχολική αίθουσα μεταφέρθηκε στον καναπέ ή στην κουζίνα του σπιτιού (εκεί έχει καλό σήμα, τί θες τώρα!). Το κρεβατάκι έγινε το νέο θρανίο με κουβερτούλα, μαξιλάρι και κάπου εκεί ρίχνω και έναν ύπνο κυρία, αφού δεν με βλέπεις. Οι εκπαιδευτικοί υπερήρωες, που στην καλύτερη των περιπτώσεων είναι με κολλύριο ματιών ανα μία ώρα προσπαθώντας να λύσουν απορίες, ασκήσεις με ενδιάμεσες ατάκες ᾽᾽κυρίαααα δεν σας ακούωωω᾽᾽, ´´κολλησε η οθόνηηη, κυρία με βλέπετεεεεε;;;;᾽᾽.
Και κάπου εκεί έρχεται ένδειξη, ότι το σήμα είναι χαμηλής ισχύος! Χαμηλής ισχύος και η μπαταρία αλλά η υπομονή. Οι μαθητές, ειδικά οι τελειόφοιτοι αγχωμένοι ‘’εις το τετράγωνο’’ όχι μόνο για τις πανελλαδικές αλλά και για μια φοιτητική ζωή με ή χωρίς καραντίνα; Γονείς πλέον έτοιμους να αποκτήσουν πτυχίο υπολογιστών! (να λέμε και τα θετικά). Και κάπου μπερδεμένη με καλώδια και σε κατάσταση ψυχολογικής επανεκκίνησης μαζί με τον υπολογιστή μου, (γιατί, δεν μπορείς αλλιώς) αναρωτιέσαι πότε θα ξαναδείς τις αγαπημένες σου φατσούλες. Πότε θα αποκτήσουν οι αίθουσες φωνές, χαρά, ζωγραφιές στους πίνακες και χαρτάκια-σαΐτες καταχωνιασμένες σαν μικρός θησαυρός κάτω από τα θρανία. Πότε θα πραγματοποιήσεις ημερίδα επαγγελματικού προσανατολισμού δια ζώσης με συναδέλφους με τους οποίους λίγο πριν θα έχεις έρθει σε αντιπαράθεση για τις αμφιλεγόμενες αξιολογήσεις…( Ας μην ανοίξω τώρα αυτό το κεφάλαιο). Και πολλά άλλα πότε θα… Η εκπαίδευση λοιπόν φίλτατοι αναγνώστες βιώνει μια βαθιά κρίση ίσως τη βαθύτερη. Η παιδεία, αν μη τι άλλο, είναι βασικός κορμός της εκπαίδευσης. Είναι, όπως ο Παρατατικός και ο Αόριστος, που έχουν πάντα αύξηση, χωρίς αύξηση δεν μπορεί να ναι Παρατατικός και Αόριστος. Έτσι και η παιδεία δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς εκπαίδευση και τούμπλαλιν.
Αν αποκοπεί η μία από την άλλη θα επέλθει συννεφιά για τη νέα γενιά και εκεί θα λέγαμε “τα λέγε ο Πλάτωνας αλλά ποιος τον άκουγε;”.
Καλή επιφώρ(τ)ιση… με ωμέγα επίτηδες!