Ελαφόνησος: Το Covid free όνομα ενός παραδείσου Το θεμα της ημέρας
Η Δήμαρχος, Ευσταθία Λιάρου στο Propago για την τουριστική περίοδο: Είμαστε ένας ασφαλής και άνετα προσβάσιμος προορισμός

Από την αρχή της περσινής χρονιάς, όταν είχαν αρχίσει να εμφανίζονται τα πρώτα σημάδια της πανδημίας, ο Δήμος Ελαφονήσου χάραξε τη στρατηγική του με επίκεντρο τη φύση που, όπως αποδείχθηκε, αποτέλεσε και το μόνο ασφαλές μήνυμα που θα μπορούσε να εκπέμψει ένας προορισμός στους φοβισμένους από την υγειονομική κρίση ταξιδιώτες.

Λειτουργώντας με «χειρουργική» θα έλεγα ακρίβεια μπήκαμε στον «πυρήνα» του προβλήματος και έγκαιρα αναδείξαμε δύο βασικά στοιχεία που ήταν ευνοϊκά λόγω της συγκυρίας:  το γεγονός της οδικής ουσιαστικά πρόσβασης, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπήρχε ο κίνδυνος συγχρωτισμού στα μέσα μεταφοράς, αλλά και της επαφής με τη φύση που «εγγυάτο» την ανεπηρέαστη από λοιμώξεις ανάσα στον επισκέπτη.  

Το μήνυμα “Chosen by Nature” με την ελληνική απόδοση «Επιλεγμένη από τη φύση» εκπέμφηκε παντού για να υποδηλώσει ότι εδώ στο νησί μας κάθε επισκέπτης μπορεί να νοιώσει περισσότερο από κάθε άλλη φορά την αξία του ελεύθερου αέρα. Ταυτόχρονα, οι μικρές, συγκριτικά, μονάδες φιλοξενίας έδιναν την ευχέρεια της άνετης πρόσβασης, παράλληλα με την ανάδειξη του πλεονεκτήματος ότι η Ελαφόνησος ανήκει στους προορισμούς με χαμηλή πυκνότητα συγκέντρωσης πληθυσμού, πράγμα που την καθιστά ελκυστική λόγω της τάσης κοινωνικής αποστασιοποίησης εξαιτίας της πανδημίας.

Λάβαμε επίσης υπόψη ότι το νησί μας ανήκει στους λιγότερο γνωστούς προορισμούς, πράγμα που αποτελούσε  τάση του σύγχρονου τουρίστα πριν καν εμφανιστεί η πανδημία.

Ταυτόχρονα, χειριστήκαμε -στην επικοινωνιακή προσέγγιση προς τις αγορές ενδιαφέροντος- τρία βασικά στοιχεία:

  • Την αναδιάταξη του διεθνούς σκηνικού της ζήτησης σε ότι αφορά τα ταξίδια που μπορεί να εντάξει στο «κάδρο» νέους προορισμούς που, μέχρι τώρα, ήταν αποκλεισμένοι,
  • Την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού ακόμα και από Έλληνες ταξιδιώτες που, υπό άλλες συνθήκες θα έκαναν διακοπές στο εξωτερικό,     και
  • Τη σχέση τιμής-αξίας (visit value) που λόγω της νέας μεγάλης ύφεσης θα στρέψει τους ταξιδιώτες σε προσφορότερους προορισμούς και με χαμηλό κόστος προσβασιμότητας.

Με βάση όλα αυτά, η στρατηγική μας, επικεντρώθηκε σε τρεις άξονες:

–  Ενισχύσαμε τον εσωτερικό τουρισμό που θα αποτελούσε το πρώτο «κύμα» επισκεπτών,

–  Απευθυνθήκαμε σε αγορές με ποιοτικές αναζητήσεις συμπεριλαμβανομένης της φυσιολατρίας,    και τέλος

–  Δώσαμε  το « στίγμα» ενός τόπου με χαρακτηριστική τη συμφιλίωση του ανθρώπου με τη φύση.

Χάρη και στην αρμονική συνεργασία μας με τους επαγγελματίες, η χρονιά που πέρασε δικαίωσε τις επιλογές μας. Και η Ελαφόνησος, σε αντίθεση με άλλους τουριστικούς προορισμούς που λειτούργησαν υποτονικά, κράτησε δυνάμεις, σημειώνοντας τις μικρότερες, συγκριτικά, απώλειες για το 2020.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι εφέτος θα πάμε ακόμα καλύτερα. Γιατί και πάλι αφουγκραστήκαμε το νόημα των καιρών και, παράλληλα με τις συνεχείς διαδικτυακές μας συναντήσεις ήδη από τον περασμένο Νοέμβριο μέχρι και σήμερα με όλες τις αγορές ενδιαφέροντος, αναδείξαμε την εμβολιαστική διαδικασία που ήδη έχει καλύψει σχεδόν το 85% του πληθυσμού μας κατά την ολοκλήρωση της 3ης φάσης.

Έτσι, χάρη στις ίδιες ενέργειες μας αλλά και στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων που μας επισκέφθηκε τον περασμένο μήνα και κάλυψε τη 2η φάση των εμβολιασμών, όταν ήμασταν περίπου στο 70% της οριζόντιας εμβολιαστικής διαδικασίας, δώσαμε σε όλο τον κόσμο το μήνυμα ότι η Ελαφόνησος, πέρα από τις ομορφιές της, που φροντίσαμε να αναδείξουμε μέσω των επαφών μας, είναι και ένας ασφαλής και άνετα προσβάσιμος προορισμός.


Η Ευσταθία Λιάρου είναι δήμαρχος Ελαφονήσου

To Newsletter του Propago

Λάβετε την ανάλυση της ημέρας στο email σας